نئون پلاستیک حسینی شعبه دیگری ندارد , لطفا دقت فرمایید

نئون پلاستیک حسینی

تلفن

+9821 7752 0195

ایمیل

h_amir_e@yahoo.com

زمان بازگشایی

شنبه تا پنج شنبه 9:00 - 19:00
انواع ترمو وود ها

انواع ترمو وود ها


ترمووود دارای ۲ روش استاندارد تولیدمی باشد: 1- Thermo-S و 2- Thermo-D.


حرف S مخفف کلمه Stability یا ثبات است. محصولات این روش، بین ۶ الی ۸ درصد بسته به میزان رطوبت محیط، تغییر ابعاد یا تورم خواهند داشت.
حرف D در Thermo-D مخفف کلمه Durability یا دوام است. محصولات این روش، بین ۵ الی ۶ درصد بسته به میزان رطوبت محیط تغییر ابعاد یا تورم خواهند داشت.

نکاتی در مورد کار با ترمو وود ها

1- با توجه به اینکه گرمادهی به چوب باعث شکننده شدن چوب می شود، بهتر است از ابزارهای تیز برای کار با ترمووودها استفاده شود. همچنین در صورت نیاز به استفاده از میخ یا پیچ، بهتر است ابتد محل مورد نظر با مته سوراخ شود یا از دستگاه های بادی میخکوب استفاده گردد.
2- ترمووودها نسبت به چوب های معمولی، ph کمتری دارند که باعث تغییر رنگ میخ ها میشود. برای اجتناب از این مسئله، بهتر است از میخ های ضد زنگ (به عنوان مثال: استیل های ضد زنگ) استفاده شود. میخ های روکش دار ممکن است حین کارهای اجرایی آسیب ببینند و در اثر تماس با رطوبت دچار زنگ زدگی شوند و در نهایت باعث تغییر رنگ چوب و خرابی در آن شوند.
3- تست هایی که بر روی ترمووود صورت گرفته است، نشان می دهد که مانند سایر انواع چوب می توان از چسب ها برای چسباندن ترمووودها استفاده نمود. البته نباید از چسب PVA استفاده نمود چرا که این نوع چسب ها بر پایه آب ساخته شده اند و باید مدت زمان بیشتری دو قسمت چوب تحت فشار قرار بگیرند تا متصل گردند؛ از طرفی حین استفاده از چسب های (PU (polyurethane، باید از آب بیشتری استفاده نمود چراکه ترمووودها سطح رطوبت کمتری نسبت به سایر انواع چوب دارند. اگر هوا و نیز چوب خیلی خشک باشند، ممکن است چسب به خوبی عمل نکند.
رسیدگی به سطح ترمو وود

اشعه مستقیم نور خورشید بر روی هر چوبی از جمله ترمووودها تاثیر می گذارد. برای اینکه رنگ قهوه ای طلایی این چوب ها حفظ گردد، باید از روغن های ضد آب استفاده کرد. اگر از مواد مخصوص پوشش سطوح چوبی استفاده نگردد، به مرور زمان رنگ این چوب ها به خاکستری نقره ای نزدیک می شود (گرچه این رنگ نیز زیباست و با سلیقه بسیاری از مردم مطابقت دارد). سرعت تغییر رنگ به میزان نور مستقیم خورشیدی که به آن می تابد بستگی دارد.
در صورت نیاز ترمووود را می توان با مواد شوینده ملایم مانند صابون های مایع تمیز کرد. اگر سطح چوب خیلی کثیف باشد، می توان از دستگاه های شوینده فشاری استفاده کرد؛ البته این عملیات باید با دقت صورت گیرد تا آسیبی به چوب وارد نشود. احتمال لکه لکه شدن سطح چوب پایین است، اما در صورت وقوع این اتفاق می توان سطح چوب را سمباده کشید

نکته در مورد ترمو وود

برخی می پرسند که آیا بوی ترمووود مضر است ؟! باید گفت که آزمایش ها نشان می دهد که هیچ گونه مواد مضری از ترمووودها ساتع نمی شود؛ اما شاید بوی آن برای همه مورد پسند نباشد. نکته ای که باید توجه داشت این است که اگر بر روی سطح ترمووود از مواد نگهدارنده استفاده شود، بوی آن از بین می رود؛ اما اگر از این مواد استفاده نگردد، بوی این چوب ها به مرور زمان کم می شود تا جایی که شاید از فاصله بسیار نزدیک قابل تشخیص باشد

۱۳۹۶/۱۱/۲
اشتراک بگذارید :

نظر کاربران محترم

ارسال کامنت

captcha