نئون پلاستیک حسینی شعبه دیگری ندارد , لطفا دقت فرمایید

نئون پلاستیک حسینی

تلفن

+9821 7752 0195

ایمیل

h_amir_e@yahoo.com

زمان بازگشایی

شنبه تا پنج شنبه 9:00 - 19:00
ترمو وود چیست

ترمو وود چیست


معرفی و پیشینه ترموود

از دوران باستان بشر به این موضوع پی برده بود که سوزاندن و حرارت دادن سطح چوب باعث افزایش مقاومت چوب در برابر عوامل محیطی از جمله رطوبت و نور آفتاب می گردد. بنیاد ترموود را آلمانیها (سم و هانسن) در سال 1930 گذاشتند، سپس مطالعات و تحقیقات توسط آمریکا، فرانسه و هلند ادامه پیدا کرد اما جامع ترین مطالعات بوسیله VTT در فنلاند انجام گرفته است. هم اکنون شرکت RTD مفتخر است بواسطه همکاری با بهترین برندهای اروپایی نظیر شرکت  Storaenso  محصول کشور فنلاند خدمات شایانی را در زمینه ترموود و نمای چوبی به کارفرمایان محترم ارائه دهد.

Storaenso  به عنوان پیشگام در این صنعت بالغ بر 106 میلیون یورو حجم مبادلات سالیانه را داراست و با بیش از 4900 کارمند در کل اروپا مشغول فعالیت می باشد.

فرآیند ترمو وود

اساس فرایند ترموود به این صورت است که چوب در طی چندین مرحله حرارت دیده  تا رطوبت صمغ و رِزین چوب به حداقل ممکن برسد، و در آخرین مرحله با اعمال بخار میزان رطوبت نهایی چوب به حدود 5درصد می رسد. نکته قابل توجه این است که طی این فرآیند رطوبت به صورت یکنواخت در کل حجم چوب توزیع  می گردد این خاصیت (عدم تمرکز رطوبت در بعضی نقاط) باعث بهبود خواص مکانیکی و مقاومت چوب می گردد.

مشخصات فیزیکی ترمو وود

با اعمال عملیات آماده سازی ترموود رنگ آن تیره تر می گردد مقاومت آن در برابر سایش و خوردگی بهبود می یابد. قابلیت برش کاری و سوراخکاری افزایش و نهایتاً شستشو و مراقبت آن نیز آسانتر می شود. چگالی ترموود حدود 400 کیلوگرم بر متر مکعب که در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی و حتی انواع دیگر چوب ها از وزن سبکی برخوردار می باشد. بنابراین جهت مصرف در صنعت ساختمان خصوصاً نمای ساختمان انتخاب مناسبی بوده زیرا امروزه شاخص وزن نقش مهمی در ایمنی ساختمان خصوصاً در برابر زلزله ایفا می کنند.

۱۳۹۶/۱۱/۲
اشتراک بگذارید :

نظر کاربران محترم

ارسال کامنت

captcha